Prima pagină > Apusul, Ortodoxie, Ştiri > Dictatura ecumenistă a Patriarhului Daniel Ciobotea îşi arată colţii: Prigonirea Părintelui Eftimie

Dictatura ecumenistă a Patriarhului Daniel Ciobotea îşi arată colţii: Prigonirea Părintelui Eftimie

wcc.gifMiercuri, 31 octombrie 2007, la manastirea Sf Cruce din Oradea a avut loc intrunirea ecumenica la nivel de dialog interconfesional intre ortodocsi si greco-catolici.

Inainte de inceperea conferintei, episcopul greco-catolic unit cu Roma a salutat preotii prezenti, iar maica Mina Badila, stareta manastirii gazda, a cerut binecuvantarea arhiereasca a acestuia, dupa care i-a sarutat mana. Cand episcopul unit a ajuns in dreptul meu, l-am intrebat: “Cu ce ganduri ati venit?”, iar el mi-a raspuns ca a venit cu ganduri bune. Bineînteles ca gandurile lui bune erau cele ce ne tulburau pe noi de ani de zile, si anume PROCESELE. Intrebarea mea a fost catalogata de catre PS Sofronie ca “obraznicie” la adresa musafirului.In introducere, s-a citit cererea Episcopiei Greco-Catolice de Oradea de restituire a unor imobile (case parohiale, biserici etc.) de catre Biserica Ortodoxa. In timpul conferintei, mi-am manifestat nemultumirea, vorbind cu un preot care statea langa mine, fata de pretentiile exagerate ale greco-catolicilor dar mai ales fata de procesele pe rol. Fiind in randul din fata, cele ce am spus s-au auzit pana la masa Prea Sfintitului Sofronie.

Pentru acest motiv am fost criticat de catre ierarhul ortodox, ceea ce l-a satisfacut pe episcopul greco-catolic. Mi-am cerut scuze pentru ca am vorbit neîntrebat. As fi dorit sa iau si eu cuvantul, dar nu s-a putut; au avut dreptul la cuvant doar cei randuiti.

Sedinta a decurs in pace si liniste. La sfarsitul intrunirii, intre cei doi episcopi s-a semnat un document care nu a ajuns si la noi. Ceea ce stim din presa este ca cei doi episcopi si-au recunoscut reciproc “demnitatea eclesiastica” .

Marti, 13 noiembrie 2007, in cadrul sedintei preotesti de la Beius, s-a discutat despre innoire in Biserica, iar PS Sofronie a prezentat aspectul “pozitiv” al ecumenismului si necesitatea infiintarii unor episcopii si mitropolii ortodoxe peste Prut.

Cu acest prilej PS Sofronie a amintit preotilor prezenti ca in timp ce se afla la o intrunire interconfesionala de la Bruxelles, a fost felicitat de organizatori pentru rezultatele ecumenice dintre ortodocsi si catolici in urma conferintei din 31 oct. 2007 de la manastirea Sf. Cruce din Oradea.

In a doua parte a sedintei, PS Sofronie a povestit preotilor despre unii “razvratiti” care nu se supun directivelor Sf. Sinod in ceea ce priveste ecumenismul. In acest sens a exemplificat manastirea Petru-Voda, pe care a prezentat-o ca “turbulenta” , dandu-le de inteles preotilor ca la aceasta manastire ar trebui sa nu mearga si nici sa ia in seama spusele pr. Iustin Parvu.

Unul dintre preotii de fata a afirmat: “Dar, in Romania, peste 90% din calugari si calugarite sunt impotriva ecumenismului”. Raspunsul ierarhului a fost: “Nu ma mira, deoarece acesti 90% dintre monahii din Romania sunt analfabeti si inculti”. In continuare, PS Sofronie a vorbit despre necesitatea pregatirii viitorilor monahi in scolile teologice. (Din pacate, majoritatea acestor scoli sunt afectate de erezia ecumenista, si scopul lor este de a-i forma pe elevii si absolventii unor astfel de seminarii intr-o gandire globalista si sincretista) . Acelasi preot a mai spus ca multe dintre cartile care combat ecumenismul sunt aparute cu binecuvantarea unor membri ai Sf Sinod, iar la acestea PS Sofronie a raspuns: “Daca acesti ierarhi vor mai da binecuvantare pentru astfel de carti, se vor trezi mutati de canon intr-o manastire”. In acest moment in sala s-a asternut o tacere. Multi dintre preotii de fata se ingrijorau dar, in acelasi timp se temeau ca nu cumva acesta sa fie inceputul unei noi dictaturi sub masca ascultarii. In acest moment m-am gandit si eu pana unde merge ascultarea si de unde incepe dictatura. Sfintii Parinti spun ca ascultarea merge pana la pacat. Am primit si eu dreptul de a vorbi, dar nu am apucat sa termin nici macar prima fraza deoarece mi s-a spus autoritar: “Sa taci. Stiu ce duh te stapaneste. Vorbim dupa sedinta intre patru ochi. Tu ca si monah trebuie sa fii smerit si nu sa ma contrazici pe mine. Eu sunt episcop”. In acest moment banuiala ca urmeaza o noua dictatura s-a intarit mai mult. Am incercat sa-i cer doar dreptul de a ma exprima, dar nu mi s-a dat voie.

La sfarsitul sedintei, PS Sofronie m-a chemat in birou, unde am discutat intr-un cadru mai restrans. Am fost avertizat din nou.

A doua zi m-am trezit cu hotararea episcopului de a ma demite din functia de egumen, de a nu avea voie sa slujesc si sa predic in satele invecinate. Ma voi stradui ca in cat mai scurt timp sa raspund in scris acestei hotarari.

PS

Intr-o perioada a sedintei de la Beius am iesit din sala. Lipsa mea din sala de sedinte a durat aproximativ 10 minute. Dupa sedinta, am aflat, de la cei ramasi in sala, ca in acest timp PS a “sfatuit” preotii sa evite vizitele la pr Iustin Parvu, Arsenie Papacioc si alti “asa-zisi duhovnici care nu fac altceva decat tulburari” …

OBS

Cu toate ca PS Sofronie spunea ca Sfintii Parinti sunt ecumenisti nu a demonstrat aceasta.

Si o intrebare: pr Staniloae e “incult”? caci a spus : “ecumenismul este produsul masoneriei” ….

Nu ma simt vinovat ca sunt prigonit.

Imi voi pierde functia sau casa sau hainele de pe mine…, nu e nici o problema..

Sufletul nu il voi da nimanui. NU SUNT ECUMENIST !

P. Eftimie Mitra, schitul Huta de Finis (Beius), Bihor

Sursa

  1. Chiril
    21 Noiembrie 2007 la 16:25

    Iarasi nu inteleg ceva.
    De ce se permite si se tolereaza prin republicarea acestui articol, o atitudine de dispretz fata de totusi Patriarhul Ortodox al României Daniel?
    __________________
    sursa articolului este „Biserica „secreta””. Si scrie ca acel blog e despre „adevarata credinta”.
    Nu inteleg multe. Dar se creeaza impresie ca adevarul e pe acel blog dar nu si in Biserica care nu e secreta, care e linga casa de exemplu.
    __________________

    Multumesc

  2. Bogdan
    8 Decembrie 2007 la 0:21

    „In acest moment banuiala ca urmeaza o noua dictatura s-a intarit mai mult.” Saracul parinte care a scris asta era calugar. Si una din cele 3 reguli de conduita monahiceasca e clara: ascultarea. Ori el n-a fost sub ascultare cand n-a tacut, la indemnul episcopului. Nu vreau sa-l judec, e preot. Atata stiu, ca ascultarea e esentiala in viata monahala.

  3. 8 Decembrie 2007 la 0:47

    Bogdane, fă diferenţă.

    „Ne intrebam daca cererea adresata monahilor nu a fost cumva un ordin militaresc prevazut cu canoane si pedepse. Ne mai intrebam daca nu cumva noile “ascultari” date calugarilor vor fi pe directia aceasta, adica de promovare si de asimilare a tezelor si sloganelor ecumeniste. Este extrem de grav ca monahismul romanesc incepe sa fie incununat pentru contributii aduse ecumenismului! (Desigur, nu monahismul unui parinte Iustin de la Petru-Voda, si nici cel al unui parinte Eftimie de la Huta. Acestia sunt „premiati” de prigonirile inovatorilor si rezista prin purtarea de grija a lui Dumnezeu si prin rugaciunile drept-credinciosilor pentru ei). Este la fel de grav ca se incearca re-educarea calugarilor prin orice mijloace, oricat de lumesti si de penibile ar fi, inclusiv prin felicitari cu rugaciuni ecumeniste si prin promovarea ca modele reprezentative pentru monahism a staretilor celor mai dedicati politicii ecumeniste! Totodata, trebuie sa amintim ca se foloseste si “ascultarea” calugareasca ca mijloc parsiv pentru a li se face acestora o noua formare, in duhul opus Sfintilor Parinti, uitandu-se ca ascultarea are sens numai intrucat slujeste lui Hristos si ca nu este valabila pentru erezie si pacat. Dar unde s-a mai auzit pana acum de “felicitari” bisericesti cu chipul unei calugarite ortodoxe in viata? Acestea sa fie noile noastre icoane? Si care calugar ortodox adevarat s-ar bucura de asemenea “distinctii”, care ar fi fericit sa fie premiat si laudat pentru asemenea “merite”?

    de pe razboiintrucuvînt.ro

  4. Vasile
    5 Martie 2008 la 17:26

    Mai fratilor deosebiti intru opinii, ce nu inteleg eu e de ce exista atata echivoc in sanul BOR ?Una marturisesc in fata credinciosilor si alta in sinod,atitudinea slugarnica in fata unor culte de mult indepartate de duhul Bisericii primare. Ce partasie avem noi cu apusul…pururi defaimati, prigoniti, schismatici, barbari….un papa lapte numindu-l pe Stefan cel mare atlet al lui Hrisos, dupa batalia de la Vaslui.O mare barbarie, tiranie si despotism din partea sinodalilor in relatia cu preotii…credinciosii oi bune de muls, parohiile unitati aducatoare de profit…cu cat mai multe cu atat mai bine…Romania ortodoxa o pasune grasa bine exploatata de bacii nostri engolpionati dar desacralizati…”adunaturi de gunoaie ecumenice” pe pamantul sfintit de atatea jertfe de sange ortodox…ce-au aparat stramosii ?…o strutocamila ecumenica?Sibiu 2007 o jalnica behaiala pseudo-religioasa, nou Babilon al servilismului ierarhic romanesc.O sa murim cocosati de atata ascultare prosteasca fara sa vedem raiul…nici macar pe cel pamantesc. Romanii adevarati iti spun verde in fata ce au de spus, nu se ascund sub vesminte negre ca gandurile astor tradatori de neam ,credinta si tara.Fiti sinceri mai marilor si spuneti ce lapte ati supt la facultatile teologiei apusene ?Ce e mai tentant o functie cinstita in sinodul BOR sau partea satanei intr-o functie de Cardinal.Sunt buni argintii sinedristilor? Sigur ca da, pentru zboruri fara sfarsit secatuind vistieria Saracei in Bani Biserica.Va compatimesc pe voi eroi „nebuni” pentru adevarul hristic,pentru suferinta efemera din aceasta viata si vreau sa aud glasul marturiei voastre puternic,acum si in ziua judecatii… Doamne izbaveste-ne de nebunia astui veac,de slujitorii eisi pazeste Biserica Ta…Biserica Ta suntem noi cei ce credem si marturisim.ADEVARUL.

  5. cosmin
    12 Martie 2008 la 16:58

    de ce nu are curaj Daniel sa aiba o atitudine publica si sa combata pe fata Ecumenismul si erezia papistasa?????????????????????

  6. mihai
    16 Martie 2008 la 22:03

    nu exista ascultare care sa te scoata in afara dogmei bisericii ,orice crestin cu un minim de cunoastere face diferenta …si inca un lucru …dogma nu e legea bruta a lui Dumnezeu ci expresia maxima a iubirii Lui fiind farul etern ce ne izbaveste de orbecairea printre convingerile moderne/mondene

  7. EinStein
    4 Mai 2008 la 21:59

    Intrebare: de ce nu exista inregistrare video de la aceasta intalnire? Daca cineva pretinde ca atrage atentia asupra unui fapt important, de ce nu aduce dovezi clare sa le vedem si noi? Nu avem dreptul si noi la o stire care sa fie sustinuta cu dovezi mai consistente?

    Dar daca nu este adevarat ce spune acest articol, cine esti tu sa iti permiti sa ne minti cu atata nerusinare? Sau unora nu le e frica sa vorbeasca de Dumnezeu si cu atat mai mult nu le e rusine poate sa si minta despre ce se intampla in biserica :-S ?

    Dar noi stim ca Domnul le vede pe toate si ca fiecare raspunde pt ce face. Daca cineva minte despre Domnul si nu e contient de ceea ce „seamana” da dovada poate de o incredere prea mare (exagerata) sau de o pur si simpla „lipsa de Credinta” (nu ii pasa sau are o alta intentie „bine” definita) 😦

  8. 4 Mai 2008 la 22:27

    EinSteine, Hristos a înviat !

    Te văd un ardent apărător al „dreptăţii”. Te voi dezamăgi: nu este nevoie de nici un fel de înregistrare video de la coferinţă. Dacă ai judeca obiectiv ai înţelege că, dacă ar fi existat o înregistrare video (şi e foarte probabil să nu existe, căci a fost o întîlnire închisă), ea ar fi fost făcută de cei care sînt de partea ecumeniştilor şi contra părintelui Eftimie şi această înregistrare nu ar fi ajuns niciodată în posesia ortodocşilor mărturisitori. Ceea ce mă liniştete pe mine şi mă asigură referitor la adevărul acestui articol la 100% este autorul său.

    NImeni nu „pretinde” nimic. Este vorba de o relatare imparţială (făcută de un părinte ortodox, prigonit de clerul apostat) a unui eveniment ce s-a petrecut la un moment dat de timp şi care prezintă interes pentru creştinii cărora le pasă de soarta clericilor prigoniţi de BORo.

    În numele cui ai scris comentariul ? Mi se pare că eşti unul şi bineînţeles, ai dreptul la ştiri hyper-mega-obiective. Eu ţi-am oferit ce am. Dacă nu eşti mulţănit – caută în altă parte. Dacă găseşti ceva mai obiectiv – să mă anunţi şi pe neinformatul de mine.

    Mmda. Am înţeles, parcurgînd cu privirea comentariul tău, unde baţi. Din start, te-a zgîriat acest articol. Din start, nu urmăreşti obiectivitatea, ci minciuna. N-am ce-ţi face, dar obiectivitatea ta nu coincide cu a mea. Adevărul care ne face liberi – acest Adevăr este Cel căutat de creştini.

    Da, ai dreptate. Domnul le vede pe toate. Şi inima, şi sufletul tău. Ai grijă. Cu iertare !

  9. EinStein
    4 Mai 2008 la 23:34

    Buna Hristofor,

    1. nu vad cum sa ma dezamagesti :-\. Ce stii tu despre mine si despre credinta mea? Tu spui ca nu este nevoie de nici o inregistrare video pt a verifica adevarul?

    Te inseli frate :-|. In primul rand intalnirea nu a fost inchisa. Chiar autorul a spus ca a citit „hotararile” din PRESA. Eu ma gandesc ca biserica nu a tinut o conferinta inchisa in care a avut voie sa intre doar presa si monahii de la acea manastire :-\; nu cred asta.

    a) Insasi Parintele Efimie a fost prezent (este el singurul „ortodox mărturisitor” de acolo?).
    b) Si mai mult decat atat, cine e autorul acestui articol? Nu am auzit nici odata de el si nu vad cum ai ajuns tu sa crezi ca parerea lui e asa de „grea” incat sa creezi o critica la adresa Patriarhului Bisericii Ortodoxe Romane? De unde pana unde are articolul asta ceva in comun cu IPS Daniel? :-\

    Mai am o intrebare: cine esti tu ca sa aperi pozitia unui cleric Ortodox? Esti cumva avocatul lui :-\ ? Dar te mai intreb ceva, tu, pt cine „lucrezi” si fatza de cine faci tu ascultare si misiune?

    Raspuns la intrebarile tale: Eu unul lucrez pt mine. Eu incerc sa ma distantez de cei care incearca sa publice informatii despre lucrurile care sunt importante pt mine, informatii care nu au nici o baza solida demna de luat in considerare. Asa precum tu insuti pretinzi ca esti un aparator al dreptatii incerc si eu in felul cum ma duce „mintea” sa fac acelasi lucru.

    Daca tu crezi ca eu mint cu ceva, te rog, si te invit chiar, sa vii din start cu dovezi verificabile pt cei „nestiutori”.

    Adevarat a Inviat!
    EinStein

  10. 5 Mai 2008 la 16:24

    Hristos a înviat, EinSteine !

    Despre tine nu ştiu nimic. Dar pot deduce din cele ce gîndeşti şi aşterni pe hîrtia virtuală.

    Din păcate, am observat că nu ai înţeles care-i treaba cu „înregistrarea video”. E ca şi cum ai fi cerut rudelor lui Ceauşescu să-ţi dea înregistrarea video cu asasinarea cuplului Ceauşescu (îndată după consumarea actului). Nu ai cum să dai de o înregistrare, din simplul motiv că nu se află în posesia celor care vor să o publice. Nu crezi că toţi ortodocşii care au spus adevărul, dacă ar fi avut înregistrarea, ar fi dat-o în vileag ? Sau crezi într-o conspiraţie minciunoasă anti-ierarhică a opincii 🙂 ?

    Din cîte se pare, părintele Eftimie a fost singurul om din sală care a mărturisit ce crede. CE să-i faci, în vremurile din urmă, drepţii se vor împuţina şi antihriştii (şi îmbrăcaţi în haine preoţeşti) vor împînzi pămîntul. Însă turma DOmnului este mică…

    Nici nu ai aveai de unde să auzi de acest părinte. Fiindcă este călugăr (egumen) al unei mănăstiri, şi viaţa lui este una călugărească.

    Cine sînt eu ? Dar cine ai vrea tu ca să fiu ? Un teolog, un doctor în teologie, un ministru, un episcop, un pastor, un om din „elită” ? Ca să aperi, frăţioare, poziţia unui cleric ortodox nu e nevoie de nici un fel de calificativ sau diplomă. Ştiai ? Este nevoie doar de dreaptă socoteală (este o sintagmă strict ortodoxă) şi frică de Dumnezeu. Şi cel mai incult ţăran îţ poate apăra (cum ştie mai bine) pe cel mai înalt ierarh al Bisericii Ortodoxe, dacă acesta este prigonit de înaintemergătorii antihristului. Şi încă ceva: Ştiai că în Ortodoxie, fiecare fiu al Bisericii este avocatul celuilalt ? Pentru că criteriul după care se deosebesc creştinii de necreştini este dragostea.

    Lucrez pentru CIA, FBI şi KGB. Scuze, am uitat să scriu la informaţii despre mine. Sînt plătit zilnic pentru a denigra BORo şi a minţi cît mai multă lume. Sînt, de fapt, ateu şi mason (de grad 33). Vreau să prostesc cît mai multă lume. Şi tu mă încurci. Vii în lojă, poate ?

    Acuma te întreb şi eu:

    1. De ce sînt importante aceste informaţii pentru tine ?
    2. Cu ce scop te interesezi ?
    3. În cine crezi ?
    4. Ce înseamnă dreptate pentru tine ?
    5. Cine e duhovnicul tău (n-am nevoie de nume) ?
    6. Care e poziţia ta faţă de ecumenism ?

    Dacă ai dorinţă şi timp, poţi trece cu privirea peste aceste surse de informaţii:
    http://www.razbointrucuvant.ro/2007/11/27/sofronie-inchizitorul/
    http://oiftime.googlepages.com/prigonireaparinteluieftimie
    http://www.rostonline.org/blog/claudiu/2007/11/ps-sofronie-incepe-vinatoarea-de.html

  11. EinStein
    8 Mai 2008 la 17:11

    Buna, la intrebari personale nu vad ce rost ar avea sa iti dau un raspuns. Mai ales dupa cum raspunzi tu la intrebarile mele.

    Orce as fi eu pt tine nu conteaza, ca de la a pleca (si aici ai plecat tu) de la o problema cu un parinte si a ajunge la a face Patriarhul Romaniei un dictator e o distanta mare. Mai ales cand dovezile tale sunt de domeniul „SF”-ului.

    Orce as crede despre Ecumenism, daca e bun sau nu, pozitia ta este mai mult decat exagerata.

    Uite aici iti recomand sa citesti versurile de la aceasta melodie:

    <<>>

    http://www.metrolyrics.com/speak-for-yourself-lyrics-gary-moore.html

    Doamne Ajuta

  12. EinStein
    8 Mai 2008 la 17:13

    Mesajul melodiei este:

    Speak for yourself.
    ….
    Who knows, you might change your world.

  13. 8 Mai 2008 la 18:20

    Bună, Einsteine ! Chiar mă întrebam unde dispăruşi…

    În sfîrşit, m-am luminat în privinţa facturii tale. Ţi-am pus cîteva întrebări (m-am gîndit că aşa ar fi normal după ce am fost întrebat la rîndul meu) la care nu ai vrut să răspunzi (cred că mai degrabă nu ţi-au fost pe plac întrebările, căci băteau direct în concepţia ta asupra BORo pe care încerci să o aperi necondiţionat). Se vede că „ortodocşii” ca tine pot doar întreba, nu şi răspunde. Păcat de voi.

    Pentru mine nu contează cine eşti tu. Corect ai dedus. COntează însă cu ce fel de om discut. Ca să ştiu – să lungesc vorba, sau să merg să-mi fac un ceai.

    Stai liniştit, că tu nu vei simţi dictatura lui Daniel. Fiindcă faci parte din sistem şi Înaltului îi plac oamenii cuminţi.

    Trebuie să recunosc că a fost o prostie din partea mea să-ţi dau acele 3 linkuri. Oricum nu le citeşti. Şi dacă le-ai fi citit – nu le-ai fi înţeles. CĂ ele au o particularitatea anume: se înţeleg întîi cu inima, şi apoi cu mintea. Şi nu pe dos, Einsteine.

    Îmi place reciprocitatea. Aşa că îţi voi urma exemplul şi voi lăsa baltă cîntecu recomandat mie.

    Einsteine, ne vedem la a doua Venire !

  14. EinStein
    8 Mai 2008 la 20:55

    Fericit ar trebui sa ma simpt pt faptul ca m-ai ridicat la rangul Ortodocsilor celor din BOR. In slabiciunea mea nu as fi indraznit sa ma ridic pana acolo, dar daca tu ma pui la acel nivel eu sunt extraordinar de multumit.

    Ceea ce ma ingrijoreaza este ca o alta Ortodoxie romaneasca in afara de BOR nu cunosc si nu stiu cum ar putea exista vreodata. Faptul ca tu iti arati nesupunerea fatza de biserica nu iti face cinste si nici nu vreau sa spun ceva ca sa te supar sau sa jignesc. Tu singur ar trebui sa iti verifici dorintele si sa cunoasti cu adevarat pt cine „muncesti”.

    Acei oameni din BOR sunt parintii nostrii si daca cineva se ia de ei eu o sa stau impotriva. Tu nu uita ca insusi David nu a ridicat mana impotirva lui Saul cu toate ca a fost uns el ca imparat a lui Israel. Motivul acestuia a fost ca nu are voie nimeni sa ridice mana asupra unsului Domnului si ca numai Domnul este cel care pedepseste pe oamenii (ierarhii) lui. Imi pare nespus de rau ca tu cunosti o alta doctrina 😦

    … indiferent cand ne vedem sper doar sa ne vedem cu pace, daca nu, o sa ne vedem asa cum vrei tu.

    Doamne Ajuta,
    Ein Stein

  15. Valentina
    12 Iunie 2008 la 4:39

    Am primit invatatura Ortodoxiei intacta datorita unor parinti ca parintele Eftimie.
    Mai bine „tulburator” dar plin de har duhovnicesc ca parintii Iustin Pirvu si Arsenie decit ecumenisti si in iad. Treziti-va fratilor ecumenismul este erezia secolului nostru.

  16. Nelu
    28 Octombrie 2008 la 4:51

    Pt a marturisi adevarul nu e nevoie de nici o facultate nici chiar de cea de teologie. Iar adevarul trebuie marturisit chiar cu pretul vietii caci: Cine va voi sa-si scape sufletul sau il va pierde, iar cine isi va pierde sufletul sau pentru Mine si pentru Evanghelie, acela il va mantui. Marcu 8:35. Toti sfintii Mucenici ne stau marturie ca ascultarea se face cu discernamant, iar nu fara randuiala. Noi ii vom asculta pe preoti atata timp cat raman intru adevar. Nu putem fi indiferenti la apostazia din ce in ce mai accentuata a BORo, ma refer chiar la sf sinod, IPS Daniel si unii episcopi. Fratilor… sa stam bine, sa stam cu frica, sa luam aminte… sa dam marturia cea buna fiindca sa apropie IAR vremea merturisiri! Fiecare om are constiinta adevarului dar nu toti o asculta.

    P.S. Ein Stein, daca vroiai sa lasi o parere RELATIVA sa stii ca ai reusit.

  17. exigvvs
    29 Octombrie 2008 la 11:31

    …mai smeriti, fratilor, mai smeriti… ca discordia sigur nu e de la Hristos… si fara Hristos e cam greu, nu-i asa ?, sa fii nu ortodox sau catolic, ci crestin;
    de unde rezulta ca acceptarea celuilalt inseamna renuntarea la adevarul tau ? ca doar se primeste Vechiul Testament, ca si carte sfanta, desi dogma lui e mult mai departe de cea crestina ortodoxa decat a catolicismului;
    nu viata ni se cere, care viata, incercand pe ea, viata, s-o scapam, o vom pierde, ci o bucata de paine…sa nu incepem sa ne construim de la acoperis…
    iertare daca v-am suparat…

  18. anonim
    29 Octombrie 2008 la 13:17

    VA PLANGETI DEGEABA. TOTUL SE PETRECE INTR-O INSISTUTIE CA ORICARE ALTA (ADICA BOR), CU ACELEASI REGULI. IDEEA DE ORTODOXIE A FOST COMPROMISA PRIN APARITIA UNUNI MOMOPOL ASUPRA CREDINTEI, MONOPOL DETINUT DE O INSTITUITE. DACA ACEASTA INSTITUIE NU AR MAI AVEA ATAT DE MULTA CREDIBILITATE IN SONDAJE, ALTA AR FI SI ATITUDINEA REPREZNETATILOR INSTITUTIEI. CERT E CA O INSTITUITE, ORICAT S-AR STRADUI, NU POATE SA-I IMPACE PE TOTI. DAR ACEST MONOPOL ESTE DOAR FORMAL, PT CA FIECARE E LIBER SA CREADA IN FELUL LUI.

  19. george
    13 Decembrie 2008 la 23:45

    bravo parinte!slava Domnului!nu va lasati influentat!marturisiti-L pe Hristos Cel Adevarat!Domnul sa va ajute!!!!

  20. 18 Ianuarie 2009 la 23:25

    Feriti-va de ecumenism!!! Daca insusi Sfintii Parinti ne spun asta de ce sa nu credem? Nu vedeti si cei mai mari duhovnici ai nostri ca Iustin Parvu, Arsenie Papacioc, Dumitru Staniloae, Arsenie Boca, ne spun ca ECUMENISMUL ESTE EREZIA SEC. XXI, oameni care care sunt luminati de Dumnezeu si cunosc marele adevar.
    Sa ne ajute Maica Domnului sa ne lumineze mintea si sa ne pazeasca de ECUMENISM!

  21. gil
    21 Iulie 2009 la 20:41

    chirile nu mai il pupa in spate p eretic crezand astfel ca aperi biserica,biserica se apara aparand adevarul si nu aplaudand tiranii vrajmasi ai lui HRISTOS!am vb si io asa dar tu esti un aplaudac si un fricos un lingau in stare de orice fanatism,esti orbit d prostie

  22. cristian
    18 Februarie 2010 la 3:38

    Parinte Dumnezeu sa va apere si sa va ocroteasca.Sunt de partea pozitiei dumneavoastra pozitie demna de slujitor al Domnului nostru Isus Hristos.Acest Sofronie(IMI ESTE CU NEPUTINTA SA CRED CA ESTE PREOT ORTODOX)ISI VA MUSCA COATELE LA JUDECATA DE APOI.Se intelege ca banii masonilor sunt mai gustosi(PENTRU EL)decat dreapta credinta.Nu exista padure fara uscaturi.Ma bucur enorm sa aud ca monahii si monahiile tarii noastre sunt impotriva ecumenismului.MONAHII SUNT SAREA SI PAINEA NATIUNII ROMANESTI ci nu analfabeti cum ii numeste acest eretic.Ereticul sunt convins ca stie rata de homosexualitate in biserica catolica si etc.TOTI ecumenistii din Romania sunt niste instrumente ieftine in mainile murdare de sange si satanism al masoneriei.In anii 90 europenii spuneau ca toti romanii sunt niste tigani si hoti dar dupa vreo 15 ani au inteles ca trebuie sa ne ia noua ceea ce avem maide valoare DREAPTA CREDINTA.EUROPENII NU NE-AU IUBIT NICIODATA IAR DACA AM FOST ADMISI IN U.E. ESTE FOARTE CLAR CA VOR SA DISTRUGA BISERICA APOSTOLICA ORTODOXA ROMANA.FRATILOR NU ESTE POSIBIL IN FATA LUI DUMNEZEU SA NE SPOVEDIM SI IMPARTASIM IN ACEEASI BISERICA CU ERETICII SI PAGANII.Ce folos ca sfantul STEFAN CEL MARE SI MULTI ALTII S-AU LUPTAT PENTRU SFANTA CREDINTA ORTODOXA.COPII NOSTRI NU V-OR MAI STI CE INSEAMNA BUNUL SIMT SI EDUCATIA SANATOASA.STIM FOARTE BINE CA MASONII SUNT COINTERESATI CA VIITOARELE GENERATII SA FIE GENERATII DE NARCOMANI ,PERVERSI SEXUALI,SI CEL MAI IMPORTANT ECUMENISTI.IMI ESTE RUSINE SA VAD CA FLORIAN PITIS,JEAN CONSTANTIN(DESI TIGAN)SUNT MASONI SI MULTI ALTII.SUNT SOCAT SA VAD CE FAGAS IA ROMANIA.STIU UN SINGUR LUCRU …..DOMNUL ISUS HRISTOS este DUMNEZEUL DREPTATII SI AL IUBIRII IAR CEI CE CRED IN EL PRIN ADEVARATA CREDINTA APOSTOLICA ORTODOXA VOR FI SALVATI…..SLAVA DUMNEZEULUI NOSTRU ISUS HRISTOS ACUM SI PURUREA SI-N VECII VECILOR .AMIN.

  23. 10 Iunie 2010 la 13:58

    Lasati deoparte lucrurile aberante ale voastre colegii,sunt lucruri mult mai dureroase si mai grave care le-a facut acest numit patriarh.Intrbati-l ce a facut cu transferurile din MMB si ce a facut cu banii din salariile preotilor care nici la ora actuala nu le vad dupa o activitatea misionara si pastorala in mijlocul oamenilor! ce sa mai spunem de transferurile si parohiile date prin spaga (20.000,30.000,50.000 EURO si altele) intrebatil de catapetesmele vachi ale bisrercilor din moldova care le-am vindut. Si cum de a reusit o asa fata mare bisericiasca sa treca de la PSD LA PDL odata ajuns in parlamentul ROMANIEI. NU UITATI CA RIDICAREA CATEDRALEI NEAMULUI SE FACE IN CONTINUARE DIN SALARIILE PREOTILOR. ACESTA ESTE INPRUMUTUL DESPRE CARE VB TATICU DANUT (SALARIILE PREOTILOR )…!!! FELICITARI DANILA SI PREOTII AU FAMILII NU UITA…!!! ACESTEA SINT INTIMPLARILE REALE DRAGI COLEGI SI CITITORI NU CEEA CE SE SCRIE SI SE MANIPLULEAZA NU TE VOM UITA DANUT CA TU SUFERI DE PACATUL !!!…SIMONIEI…!!! NU FRATELE TAU SUFERA DE INVIDIE PREOTII DIN MOLDOVA POT SPUNE MULTE AI GRIJA CUM MAI CALCI PE ACII. SI VEZI CUM PROCEDEZI SI CU CEI DE ACOLO , CA INTR-O ZI VEI FI LINSAT , SI VEI AJUNGE LA O VIRSTA CIND VEI INCHEIA SOCOTELELE CU SEFIA. OAMENI DE RIND VAD SI CUNOSC EXCROCHERIILE TALE DE ACEEA SUNT BISERICILE GOALE

  1. 10 Decembrie 2007 la 14:00

Lasă un răspuns

